miércoles, septiembre 03, 2008

Cómo convertir el país en un desierto

Foto: I.N., Abedul en la Vojvodina, Serbia, 2007
rápidamente, sin esperar a los efectos de la sequía y el cambio climático:
Pronto, cuando queramos ver un árbol o recordar lo que era la lluvia, tendremos que cruzar la frontera a Francia o un avión a Alemania o Inglaterra.
Avui - 2.9.2008 Les obres del TGV a Girona obliguen a talar 480 arbres
S.T. Les obres de construcció del TGV al seu pas pel centre de la ciutat de Girona comportaran la tala de 480 arbres. Com a contraprestació, el gestor d'infraestructures ferroviàries Adif pagarà cinc vegades el valor de cada arbre, i aquests diners es gastaran en la plantació dels exemplars del nou Parc Central, que es reordenarà un cop acabades les obres i construïda l'estació subterrània que ha d'anar en aquesta zona. La Plataforma TAV a Girona va denunciar ahir que s'han talat 270 arbres de la zona de la plaça Europa i el Parc Central que el projecte constructor preveia trasplantar. Segons la plataforma, el projecte preveu trasplantar i protegir la meitat dels arbres d'aquest espai, però ara s'estan talant. *Cost elevat* Des de l'Ajuntament, en canvi, afirmen que s'ha valorat el cost del trasplantament i els índexs de supervivència dels arbres un cop traslladats, a més de l'esforç que comporta buscar-los una nova ubicació, i s'ha considerat que resulta més convenient talar-los, fer-ne una valoració i que Adif doni una compensació econòmica. L'alcaldessa Anna Pagans va explicar ahir que es cobrarà cinc vegades el valor de cada un dels arbres. Gairebé tots els arbres que es talaran van ser plantats els anys noranta o més endavant, amb algunes notables excepcions, com el ja famós plàtan centenari de Sant Narcís. Segons va explicar la regidora de Mobilitat, Isabel Salamanya, en el moment de talar cada arbre es fa una fitxa on es detallen l'espècie, el diàmetre i les característiques de cada exemplar, i aquestes dades s'utilitzaran per fer-ne la valoració econòmica, que encara no s'ha concretat. Tots aquests punts s'especificaran en un conveni que signaran Adif i l'Ajuntament, i que ha de preveure aquest i altres aspectes de les obres. Pagans va insistir que les obres del TGV i la construcció d'una estació sota el Parc Central comportaran la reurbanització de la zona, amb un nou parc amb nous arbres. Pel que fa a l'exemplar que ha desencadenat la polèmica, el plàtan centenari del carrer Josep Maria Gironella, que la plataforma s'oposa a deixar-lo talar, des del consistori reiteren que s'ha de treure i que es farà aquest setembre.

2 comentarios:

el objeto a dijo...

tienes tanta razón con eso que dices sobre tener que cruzar la frontera para poder ver un árbol, alguna casa antigua, un muro viejo, un patio con jardín, un parque como los de antes...

país de cobardes ;-(

zbelnu dijo...

Exacto!